Wraz z nastaniem wiosny Strażnicy Miejscy nasilili działania kontrolne pod kątem przestrzegania obowiązków wynikających z zapisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Rozporoszone czy zalegające na nieruchomościach odpady komunalne typu: butelki szklane i PET, folie, papiery są podstawą do wdrożenia czynności wyjaśniających. Funkcjonariusze ustalają właściciela terenu i na podstawie art. 10 ust. 2 uoucipwg żądają od niego usunięcia nieprawidłowości w zadanym terminie.
Podstawowe obowiązki właścicieli nieruchomości w przedmiotowym temacie określa U S T AWA z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.) M.in. Art. 5. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez: 3) zbieranie w sposób selektywny powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie oraz sposobem określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ust. 1; 3b) pozbywanie się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi; 4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości.
Wnosimy o dbanie o czystość i porządek na zarządzanych nieruchomościach.